Zdravi umaci za salate

Članak (14.06.2012.)

Zdravi umaci za salate

Pripremite sami ukusne niskokalorične preljeve za salate.

  • Podijeli na:

Proljeće je idealno godišnje doba za zdravu prehranu. Tržnice i vrtovi puni su zdravog povrća i voća bogatog vitaminima, mineralima i antioksidansima koji pomažu i u mršavljenju ili održavanju idealne težine.

Ukusne salate zdrav su obrok uz glavno jelo ili kao glavno jelo, ali često su teški umaci ono što donosi višak kalorija.

Preljevi i umaci za salate često sadrže neželjene masnoće i dodane šećere, stoga uvijek birajte niskokalorične varijante ili sami napravite fine i zdrave umake od namirnica kao što su jogurt ili sok od limuna.

jSok od limuna

Umjesto teških i kremastih umaka, na salatu iscijedite malo soka od limuna, limete, naranče ili crvenog grejpa. Salate od povrća, kao i voća, dobit će osvježavajući okus, a agrumi su izvrstan izvor vitamina C.

Napravite sami jednostavan umak za salatu od ulja, octa ili limunovog soka, soli i papra te začina ili gorušice.

Maslinovo ulje

Maslinovo ulje izvor je zdravih omega-3 masnih kiselina koje pomažu u smanjenju razine kolesterola i rizika od nastanka srčanih bolesti. Izmiješajte maslinovo ulje sa sezonskim začinima, uljem sjemenki lana ili crnim vinom kako biste dobili drugačiji okus preljeva za salatu.

Jogurt

Volite li guste i kremaste preljeve za salatu, umjesto visokokalorične majoneze ili kiselog vrhnja, napravite preljev od jogurta. Jogurt sadrži kalcij, vitamin D i probiotike.

Izmiksajte češnjak, dvije žlice običnog jogurta, lišće bosiljka, sok od polovice limuna, jednu žlicu crvenog vinskog octa, pet žlica ekstra djevičanskog maslinovog ulja, jednu žličicu soli i dvije žlice vode.

kAvokado

Zeleni plod je bogat dobrim mastima koje pomažu u smanjenju kolesterola i rizika od nastanka srčanih bolesti. Sadrži karotenoide i vitamine A, D, E i K. Avokado je jedna od namirnica koje potiskuju glad i dulje zadržava osjećaj sitosti.

Ogulite i očistite avokado i izmiksajte ga s 3 žlice jabučnog octa, trećinom šalice vode, jednom i pola žličicom soka od limuna, začinima (jedan češnjak, peršin, bosiljak, menta) i dva mlada luka te dvije žlice agave sirupa. Za vrijeme miksanja, u uređaj dodajte malo ulja i temeljito izmiksajte, a na kraju dodajte sol i papar za okus.

Vinaigrette

Preljev za salatu koji sadrži manje kalorija i masti je vinaigrette. Možete ga napraviti sa sastojcima poput češnjaka, kopra, malina, limuna, bosiljka i crnog vinskog octa.

 

Izvor: She.hr

Nema komentara.

Uključite se u raspravu! Komentiranje je moguće kada .
Nemate korisnički račun? Registrirajte se.

Pronađite svog liječnika u adresaru privatnih zdravstvenih ustanova
Halo, doktore – pitajte i naši doktori odgovaraju!

Još na istu temu…

Anketa

Recite nam…

Što mislite o testiranju intolerancije na hranu?