Članak (17.03.2010.)
Više kalcija – dulji život!
Hrana bogata kalcijem smanjuje rizik i od kroničnih i srčanih oboljenja.
- Podijeli na: Twitteru
Čak i malo više kalcija u vašoj prehrani može vam produljiti život, pokazalo je novo istraživanje.
Švedsko istraživanje pokazalo je kako muškarci koji konzumiraju više kalcija
imaju 25 posto manje izglede umiranja tijekom idućih deset godina, nego njihovi
vršnjaci koji su u prehranu uključili vrlo malo kalcija. Niti jedna skupina muškaraca nije uzimala
dodatke kalcija.
Rezultati studije potvrđuju prethodna istraživanja koja su povezala veći unos kalcija sa nižom stopom smrtnosti i kod muškaraca i kod žena. Studija je objavljena u časopisu American Journal of Epidemiology.
Iako su se istraživanja do sada uglavnom bavila vezom kalcija i magnezija s rizikom od kroničnih oboljenja, malo se znalo o povezanosti konzumacije kalcija iz hrane i smrtnosti.
Stručnjaci sa Karolinska Instituta iz Stockholma ispitivali su više od 23,000 Šveđana starih između 45 i 79 godina, a studija je trajala deset godina. Tijekom studije 2, 358 ispitanika je umrlo.
Osobe koje su konzumirale najviše kalcija imale su 25 manji rizik od smrtnosti, te 23 posto manji rizik od umiranja od srčanih bolesti. Unos kalcija pritom nije znatno utjecao na rizik od umiranja od kancerogenih oboljenja.
Muškarci koji su imali najbolje rezultate unosili su gotovo 2,000 miligrama
kalcija dnevno, dok su oni ispitanici koji su imali najslabije rezultate
unosili oko 1,000 miligrama dnevno. Stručnjaci preporučuju unos kalcija od
1,000 miligrama dnevno za muškarce stare između 19 i 50 godina, te 1,200
kalcija za muškarce starije od 50 godina.
Kalcij utječe na rizik od smrtnosti na niz načina, ističu stručnjaci.
Primjerice, može smanjiti visoki tlak, kolesterol ili razinu šećera u krvi.
Muškarci u studiji najviše kalcija dobivali su iz mlijeka i mliječnih proizvoda.
D. Š.
Još na istu temu…
-
Iz kategorije: Jedi zdravo!
Plan prehrane za multiplu sklerozu
Bolesnici bi trebali slijediti glavne smjernice zdrave i uravnotežene prehrane.
-
Iz kategorije: Jedi zdravo!
Hrana za lijepu kožu!
Sve što pojedete ogleda se na vašem licu - što je zdravija hrana koju konzumirate, to je ljepša vaša koža.
-
Iz kategorije: Jedi zdravo!
Prednosti jedenja sirove hrane
Nekuhana i neprerađena hrana višestruko pogoduje vašem zdravlju!
-
Iz kategorije: Jedi zdravo!
Crna riža obiluje antioksidansima!
Rižine mekinje mogle bi se dodati u hranu, piće ili upotrijebiti kao prirodna boja.
Najpopularnije
-
Iz kategorije: Dijete
Dijeta za ubrzanje metabolizma
Uz namirnice koje pozitivno utječu na metabolizam, smršavit ćete 5 kilograma za mjesec dana.
-
Iz kategorije: Dijete
Medicinska dijeta
Medicinska dijeta ima relativno jednostavan jelovnik, a omogućuje gubitak 15 kilograma u 15 dana.
-
Iz kategorije: Bar@ordinacija
Sve prednosti zelenog čaja
Samo jedna šalica zelenog čaja ima brojna ljekovita svojstva. Znate li koja?
-
Iz kategorije: Jedi zdravo!
Hrana koja uništava kalorije
Jeste li jedni od onih koji izbacuju mliječne proizvode svaki put kad krenu na dijetu?
-
Iz kategorije: Jedi zdravo!
Izbacite višak vode iz organizma
Najčešće je problem u nepravilnoj prehrani punoj soli i šećera.


