Koje su najzdravije vrste riba?

Članak (13.10.2009.)

Koje su najzdravije vrste riba?

Riblji meni dva puta tjedno čini čuda za zdravlje! No nisu sve ribe jednako hranjive!

  • Podijeli na:

Jeste li znali da su manje ribe zdravije jer imaju manje žive te da bakalar osigurava jednaku količinu proteina kao i govedina?

Izbor morske hrane doista je raznolik. Iako brojne vrste riba i školjki same po sebi obiluju kolesterolom, riblji meni dva puta tjedno neće imati nepovoljan utjecaj na razinu kolesterola u krvi, a vašem organizmu dat će važne minerale i omega-3 masne kiseline. Znate li koje su ribe najhranjivije?

SardineSardine

Sardine su jedne od najhranjivijih riba; obiluju omega 3-masnim kiselinama koje pomažu regulirati i smanjiti razinu kolesterola u krvi. Sardine su i odlična hrana za mozak jer djeluju na  moždane funkcije i potiču pamćenje. Ova zdrava morska riba jedna je od rijetkih koja se jede cijela. Zato je svaki obrok sardina bogat željezom, kalcijem i vitaminom D i jača kosti. Sardine sadrže i koenzim Q10 koji pozitivno utječe na kardiovaskularni sustav i energiju. Ono čime ne obiluju su živa, pesticidi i kemikalije. Zbog male veličine i kratkog životnog vijeka, ova riba upija vrlo malu količinu štetnih tvari. Sardine je najbolje jesti konzervirane u vodi ili umaku od rajčice, ali ne i u ulju.

Koljak (vrsta bakalara)

Ako ste ikad probali engleski specijalitet "fish and chips", vjerojatno ste jeli koljak. Ova popularna vrsta bakalara obiluje magnezijem, vitaminom B6 i niacinom. Također sadrži fosfor, koji je važan za zdrave zube i kosti, a tijelo ga koristi u aerobnim i u anaerobnim aktivnostima. Fosfor organizmu pomaže da iskoristi vitamine A, D, E i K. Koljak je niskokalorična alternativa govedini jer tijelu osigurava dovoljne količine proteina. Oko 30 grama koljaka sadrži 18 posto proteina i samo 22 kalorije, dok ista količina govedine sadrži 80 kalorija. Ovu ribu nemjte pržiti u dubokom ulju, već pecite ili pohajte.

SkušaSkuša

Skuša je još jedna vrsta male ribe koja je iznimno zdrava. Jedan je od najboljih izvora omega-3 masnih kiselina - ima ih čak dva puta više od hvaljenog lososa,  i odličan je izvor selena koji jača imunološki sustav. Selen u organizmu, zajedno s proteinima, stvara antioksidanse i štiti od izloženosti živi. Zbog dobrog okusa, skuša je jednako ukusna kuhana, na roštilju, ali i sirova, kao sashimi. Izbjegavajte veće primjerke ove ribe jer mogu imati više žive.

Tilapija

Tilapija je jako popularna zbog dostupnosti, povoljne cijene i okusa. Sadrži relativno male količine žive jer raste brzo, a živi kratko. U usporedbi s ostalim ribama, tilapija sadrži malo kolesterola, natrija i zasićenih masti. Obiluje omega-3 masnim kiselinama koje igraju važnu ulogu u zdravlju krvožilnog sustava, održavaju stabilnu razinu šećera u krvi, pomažu razvoj mentalnog sustava i smanjuje rizik od nekih vrsta raka. Ukoliko imate mogućnost izbora, odaberite tilapiju iz divljeg uzgoja. Riba uzgojena u mrjestilištu sadrži manje omega-3, a više omega-6 masnih kiselina, koje se povezuju s upalnim procesima organizma.

Morske alge

Morske alge

Alge se najčešće dodaju zdravim, proteinskim shakeovima i frapeima kao "pojačanje", a upravo takav efekt imaju na organizam. Obiluju vitaminom C, cinkom i jodom. Crvene morske alge osiguravaju 100 postotnu dozu vitamina B6, željeza i floura, te minerala koji jačaju zube. Također sadrže i dobru dozu kalcija, koji je važan za jake kosti i mišiće. Alge obiluju proteinima i ugljikohidratima, s tom razlikom da one imaju niski glikemički indeks. Spora probavljivost rezultat je velike količine vlakana, a osim toga, morske alge pojačavaju metabolizam i pomažu kod impotencije.

D. Šorgić

Pronađite svog liječnika u adresaru privatnih zdravstvenih ustanova
Halo, doktore – pitajte i naši doktori odgovaraju!

Još na istu temu…

Anketa

Recite nam…

Kako se nosite s nesnosnim ljetnim vrućinama?