Izbacite višak vode iz organizma

Shutterstock 26033716 - zena, voda

Osjećaj težine u rukama, nogama, zglobovima, nadutost i umor znaci su zadržavanja vode u organizmu. Toplo vrijeme, posao koji zahtijeva dugo stajanje ili loša prehrana najčešći su uzroci ove tegobe.

Uzroke zadržavanja vode možemo tražiti u mnogim stanjima, navikama ili propustim u prehrani. Neuravnoteženost hormona za vrijeme menstrualnog ciklusa, trudnoće, menopauze i PMS-a mogu ženu ostaviti otečenom, a nije tajna kako mnoge primijete kako su im grudi "punije" par dan prije nego što trebaju dobiti mjesečnicu.

Pretjerani unos soli, šećera i masti mogu pridonijeti zadržavanju vode u organizmu, čemu dodatno pogoduje nedovoljni unos vitamina B kompleksa i proteina. Brza hrana i jela koja su jako zasoljena djeluju tako da tijelo počne zadržavati vodu, a mi se osjećamo nadutima u području trbuha i u ekstremitetima. Također, kronične bolesti poput bolesti bubrega, pluća ili artritisa mogu uzrokovati zadržavanje vode.

Diuretici

Diuretici pomažu u izbacivanju vode i toksina iz organizma putem urinarnog trakta. Priroda nas je podarila određenim namirnicama koje možemo koristiti u ovu svrhu, a dijelimo ih na prirodne diuretike, namirnice bogate kalijem i biljke s velikim udjelom vode.

Prirodni diuretici su:

  • velike količine zelenog čaja
  • čaša soka od brusnice
  • dvije čajne žlice jabučnog octa pomiješanog u čaši vode – uzimajte tri do četiri puta dnevno
  • čaj od maslačka koji je bogat kalijem i djeluje izrazito moćno
  • sjemenke anisa koje hlade
  • namirnice bogate vodom poput lubenice i krastavca također su pune sumpora i silikona koji stimuliraju rad bubrega
  • šparoge su bogate alkaloidom asparaginom koji također poboljšava funkciju bubrega
  • zelena salata potiče metabolizam i izbacivanje toksina
  • rajčice su bogate vitaminima A i C, te također pospješuju izbacivanje toksina kroz bubrege
  • rotkvice, luk i hren su pravi rudnici spojeva sumpora koji potiču metabolizam na izbacivanje toksina
  • vodica kokosa također hladi tijelo i održava ravnotežu elektrolita

Namirnice bogate kalijem:

  • Ova vrsta hrane otpušta prekomjernu tekućinu, a uključene su banane, rajčice, jogurt, marelice, jagode i papaja. Međutim, prevelike količine kalija mogu dovesti do boli u mišićima i nepravilnih otkucaja srca ako imate problema s bubrezima.

Diuretičke trave

  • Diuretičke trave imaju antioksidativan, antiviralni i antiseptički učinak.
  • Biljka medvjeđe grožđe (latinskog naziva arctostaphylos uva ursi ) slavi se kao Uvin čaj. Djeluje na izlučivanje mokraće, na čišćenje i dezinfekciju mokraćnih kanala. Obično se koristi u kombinaciji s drugim ljekovitim biljkama, kao što je list breze ili korijen sladića, jer sadrži mnogo taninske kiseline koja može nekima teško pasti na želudac.
  • Smreka stimulira bubrege
  • Peršin ubrzava uklanjanje toksina
  • Prema ayurvedi, biljka babin zub (Tribulus terrestris) također pomaže urinarnom traktu i funkcijama bubrega.

Kako još možete utjecati na zadržavanje vode?

Smanjite unos soli, šećera i masti. Natrij djeluje kao klopka tekućina u tkivima, stoga izbjegavajte prerađene namirnice pune konzervansa i soli (konzervirana hrana, hrenovke, pašteta...).

Vodite brigu o svom tijelu i krećite se – svakodnevno pođite u žustru šetnju ili vježbajte 30 minuta kako bi potaknuli limfu. Hranite se svježim voćem i povrćem kako biste nadoknadili gubitak važnih nutrijenata koje je mokraća "odnijela". Pijte osam čaša vode dnevno, jer što je vaše tijelo hidrirano, to će manje zadržavati tekućinu.

K. Pužar