Hranom regulirajte visoki krvni tlak!

Članak (26.01.2010.)

Hranom regulirajte visoki krvni tlak!

Svaki dan jedite dovoljno voća i povrća, ribe, ali i maslinovo ulje.

  • Podijeli na:

Visoki krvni tlak ili hipertenzija odgovoran je za prosječno 7.1 milijuna smrti godišnje širom svijeta. Prema brojnim istraživanjima, zapadnjački način prehrane jedan je od najvećih krivaca za povišen krvni tlak. Hranite li se zdravo?

Uz pomoć pomno odabrane hrane, visoki krvni tlak može se dovesti u kontrolu. Ukoliko nemate naviku jesti sljedeće namirnice, sada je pravi trenutak da ih uvrstite u svakodnevni meni!

CelerSvaki dan jedite dovoljno voća i povrća, po mogućnosti svježeg i u svim bojama. Naravno, cisoki tlak snizit ćete i uz pomoć sljedećih namirnica:

1. Riba:
Od svih namirnica životinjskog porijekla, riba je najzdravija - obiluje proteinima, a nije masna. Omega-3 masne kiseline u ribi, zajedno s drugim nutrijentima, štite krvne žile, smanjuju upalne procese i snižavaju visoki krvni tlak.

2. Ulje lanenih sjemenki: Lanene sjemenke, poput ribe, obiluju omega-3 masnim kiselinama. Uz ovo ćete ulje vaše krvne žile učinkovito zaštititi od stvaranja ugrušaka.

3. Sok od celera: Ovaj tradicionalni kineski lijek dokazano je učinkovit u borbi protiv visokog krvnog tlaka. Priprema – vrlo jednostavna, sve što vam treba je celer i mikser. Dvije do tri čaše celerovog soka dnevno snižavaju visoki tlak i vraćaju ga na normalne razine. Također, celer je poznat kao učinkovit lijek protiv gihta i artritisa. Studije su potvrdile kako je ovo povrće bogato antiupalnim tvarima, uključujući apigenin, cox2 – inhibitor, koji je po svom djelovanju sličan antiupalnim lijekovima.
 
4. Jabučni ocat: Jabučni ocat čisti tijelo i snižava krvni tlak. Za bolji učinak, probajte ovaj recept - ujutro, na prazan želudac, popijte malo jabučnog octa pomiješanog s toplom vodom i medom. Med potiče rad probave, što je korisno jer zatvor može pogodovati visokom krvnom tlaku.

Maslinovo ulje5. Maslinovo ulje: Maslinovo ulje, sinonim zdravlja i mediteranske prehrane, blagotvorno djeluje na lipide u krvi i također smanjuje krvni tlak. Nedavna studija pokazala je da što su veće količine konzumiranog maslinovog ulja, tako krvni tlak postaje sve niži i niži. Koristiti ga možete za pripremu salata i za kuhanje.

6. Krastavac: Krastavac je prirodni diuretik i pomoći će vam  u snižavanju tlaka i pritiska u arterijama. Jedite dva svježa krastavca svaki dan, tijekom dva tjedna i rezultati neće izostati.

D. Šorgić 

Pronađite svog liječnika u adresaru privatnih zdravstvenih ustanova
Halo, doktore – pitajte i naši doktori odgovaraju!

Anketa

Recite nam…

Što vam je ključno pri odabiru proizvoda s dobrim bakterijama uz terapiju antibioticima?