Manje ugljikohidrata – niži krvni tlak

Članak (28.01.2010.)

Manje ugljikohidrata – niži krvni tlak

Prehrana s malo ugljikohidrata pokazala se dobrom za snižavanje krvnog tlaka.

  • Podijeli na:

Uspoređujući dva režima prehrane, jednog s malim unosom ugljikohidrata i drugi s malim unosom masti i tabletama za mršavljenje, prvi je dobio pozitivnu presudu stručnjaka.

"Ako netko ima visoki krvni tlak i previše kilograma, prehrana s niskim udjelom ugljikohidrata je bolja opcija nego tablete za gubitak težine. Važno je da ljudi znaju kako mogu probati s dijetom umjesto tableta i dobiti iste rezultate [manje kilograma] za manji trošak i moguće manje nuspojava", tvrdi William S. Yancy, čelnik istraživanja objavljenog u časopisu Archives Of Internal Medicine.

Prethodna su istraživanja pokazala kako je režim prehrane s malim unosom ugljikohidrata, tabletama za mršavljenje koje smanjuju dio masnoća koje tijelo apsorbira i malim unosom masnoća učinkovit način mršavljenja. Sada su stručnjaci usporedili ove metode i zaključili kako manje ugljikohidrata znači bolje zdravlje.

Jednogodišnje je istraživanje uključivalo 146 ispitanika s viškom kilograma i nizom zdravstvenih problema tipično povezanih s pretilošću (dijabetes, visoki krvni tlak, visoki kolesterol i artritis).

Yancy ističe kako većina ispitanika u studijama koje proučavaju metode mršavljenja ne boluje od ovih tegoba. Upravo suprotno, često su isključeni iz istraživanja.

Jedna je skupina slijedila prehranu s malo ugljikohidrata, dok su ispitanici druge skupine unosili malo masti i konzumirali Orlistat tablete za mršavljenje. Ove tablete izrazito teško padaju na želudac, međutim, ove se negativne posljedice mogu donekle kontrolirati malim unosom masti.

Ispitanici obje skupine su u prosjeku izgubili deset posto svoje težine, međutim, 47 posto ispitanika iz skupine koja je unosila malo ugljikohidrata je smanjila doze svojih lijekova za visoki tlak ili ih prestala uzimati, dok je isto napravilo samo 21 posto ispitanika iz druge skupine. U prvoj je skupini sistolički tlak znatno pao u odnosu na drugu skupinu.

Stručnjaci zaključuju kako mnoge dijetne opcije doprinose gubitku težine, međutim pažnju treba posvetiti dobrom savjetovanju tih osoba i ustanoviti koja metoda ima više dobrobiti za cijeli organizam, a ne samo za gubitak kilograma.

Namirnice s malim udjelom ugljikohidrata su celer, gljive, mahune, rajčice, kelj, jogurt (s dodatkom bobičastog voća i bez šećera je idealan), masna riba poput tune ili lososa, maline, brusnice, ribizl i sl.

K. Horvat

Pronađite svog liječnika u adresaru privatnih zdravstvenih ustanova
Halo, doktore – pitajte i naši doktori odgovaraju!

Anketa

Recite nam…

Što vam je ključno pri odabiru proizvoda s dobrim bakterijama uz terapiju antibioticima?