Tri šalice crnog čaja snizuju tlak

Članak (21.02.2012.)

Tri šalice crnog čaja snizuju tlak

Digli su vam tlak? Probajte se umiriti uz crni čaj.

Jedan od nekonvencionalnih načina snižavanja visokog tlaka moglo bi biti ispijanje crnog čaja, savjetuju australski stručnjaci.

Čaj štiti od srčanog i moždanog udara

U ovom se toplom napitku kriju iznimno korisni antioksidansi poput flavonoida i teanina, koji pomažu u kontroli krvnog tlaka, regulaciji proizvodnje dušikovog oksida. Oni, osim toga, sprječavaju agregaciju trombocita koji mogu uzrokovati krvne ugruške

"Sve je više i više dokaza kako je čaj dobar za zdravlje srca, no ovo je bitno otkriće jer pokazuje vezu između čaja i važnog faktora rizika za bolesti srca", objasnio je Jonathan Hodgson sa Sveučilišta Zapadne Australije, voditelj studije.

U ovom istraživanju ispitanici stari između 35 i 75 godina pili su ili tri šalice crnog čaja ili placebo napitak istog okusa. Nakon razdoblja od šest mjeseci, oni koji su pili čaj imali su niži sistolički tlak između dva i tri miligrama žive.

Upravo takvo smanjenje tlaka moglo bi biti "odgovorno" za deset posto manje slučajeva visokog tlaka i bolesti srca, upozorili su stručnjaci.

"Veliki dio opće populacije ima tlak u granicama koje su bile prisutne u istraživanju, što znači da bi se rezultati mogli primijeniti na pojedince izložene povišenom riziku od hipertenzije", zaključio je Hodgson.

Studija je objavljena u časopisu Archives of Internal Medicine.

K. Horvat

Nema komentara.

Uključite se u raspravu! Komentiranje je moguće kada .
Nemate korisnički račun? Registrirajte se.

Pronađite svog liječnika u adresaru privatnih zdravstvenih ustanova
Halo, doktore – pitajte i naši doktori odgovaraju!

Još na istu temu…

Anketa

Recite nam…

Koja vas stomatološka tema ili zahvat najviše zanima?

Sponzori

Sandoz Wine & Gastro Academy Antena Zagreb Medika L'Erbolario Nokia Monitor