Pitanja našim doktorima mogu postaviti samo prijavljeni članovi Ordinacije.

Prijavi se. Nemaš korisnički račun? Učlani se.

Vi pitate, naši liječnici odgovaraju!
Ginekološke smetnje

Je li moguće da su hormoni i kontracepcijske tablete koje uzimam dugo i bez pauze uzrokovali masnu jetru kod mene?

Objavljeno: 12.04.2012.
Imam 31-godinu i borim se već 7 godina s endometriozom. Žarista su u 2 x otkloljena laparaskopijom, nakon toga sam imala hormonske terpaije sa Zoladexom (ukidanje estrogena itd). Uglanvom već 3 godine sam mirna kada je endometrioza u pitanju. Uzimam VALETTE bez pauze svo to vrijeme - i osjećala sam se dobro do poslednjih mjeseci. Zadnjih 3-4 mjeseca osjećam tupu bol na desnoj strani ispod rebra. Moja kućna dokotorica me poslala da uradim ultrashal žući. Međutim, na tom ultrasalu je otkriveno da imam uvećanu masnu jetru. Ta dijagnoza me više nego iznenadila jer uopće ne konzumiram alkohol, ne jedem puno meso - imam 62 kg a visoka sam 168 cm. Moje pitanje je: da li je moguće da su hormoni i antibabypilue koje uzimam tako dugo bez pauze prouzrokovali masnu jetru kod mene?? Da li je opcija da prestanem sa valette bez obzira na opasnost endometrioze i novih žarišta?? Unaprijed hvala na odgovoru.Lijep pozdrav,Indy.
Smješteno u Ginekološke smetnje

Ne, uopće ne mislim da je uzimanje kontraceptivnih tableta uzrokovao poremećaj funkcije jetre. Kod inače zdrave žene se to nikada ne događa. Također moram kazati da povećana, masna jetra ne znači nikakvu dijagozu! Na osnovu toga ne treba donositi nikakve zaključke. Svakao učinite internističku obradu nakon koje će biti jasnije što se zbiva. Moguće se radi o nekakvu drugom procesu ali to same kontraceptivne tablete sigurno nisu uzrokovale. Dužina uzimanja također ne predstavlja nikakv značajan faktor. Naime, nema nikakve gornje granice koliko se tablete mogu i smiju uzimati. Nekadašnja preporuka da svakih oko godinu dana treba učiniti nekoliko mjesci pauze je već prije dvadesetak godina napuštena kao nepotrebna, odnosno od nje više štete nego koristi. Možda se radi dijagnostike privremeno i predloži prekid uzimanja kontraceptiva ali nakon završene obrade im se vratite. U protivnom moglo bi sa endometriozom ponovno biti problema.

Slična pitanja