Halo, doktore – pitajte i naši doktori odgovaraju!
Pronađite svog liječnika u adresaru privatnih zdravstvenih ustanova

Crvene fleke na trbuhu - je li pitirijaza ili alergijska reakcija na lijek?

Prije par dana sam primijetila crvenu flekicu na trbuhu. Nakon par dana imam ih sedam. Te flekice me ni ne bole niti svrbe. I čitala sam na ovoj stranici o pitirijazi, ali nisam sigurna je li to, s obzirom da sam prije 10-ak dana pila antibiotike (klavocin), pa postoji mogućnost da je reakcija na lijek. Kako znati razlikovati? Unaprijed hvala, K.K.

Odgovara Nevia Delalle Lozica, dr. med., spec. dermatologije i venerologije

Nevia Delalle LozicaNevia Delalle Lozica

Poštovana,
na temelju opisa ne mogu sa sigurnošću reći o čemu se radi, ali jedna od mogućnosti je Pityriasis rosea koju karakterizira pojava crvenih, blago eleviranih, eliptičnih morfi položenih u smjeru kalanja kože. Promjene se šire uglavnom po trupu i mogu biti praćene osjećajem svrbeža. Čak i u slučaju neliječenja ove bolesti, doći će do spontane regresije promjena unutar 6 tjedana. Alergijska reakcija na ljekove ili medikamentozni osip se uvijek javlja simetrično na trupu i ekstremitetima, ali ne može se definirati klinička slika, jer može imati različite oblike od blagih do vrlo teških oblika bolesti. S obzirom da je od uzimanja lijeka prošlo dovoljno vremena, ne vjerujem da se radi o medikamentoznoj reakciji.

Slična pitanja

Pitirijaza rozea

Komplikacije sa suhom kožom i crvenilom

Pityriasis rosea Gibert

Psorijaza ili Pityriasis rosea?

Crvene fleke po tijelu koje svrbe

Crvene mrlje na prsima