Pitaj Borisa: Kako se nositi s razvodom?

Kolumna (26.01.2011.)

Pitaj Borisa: Kako se nositi s razvodom?

Prva, možda i najvažnija stvar je zadržati pozitivnu sliku o sebi.

  • Podijeli na:

Pitanje čitatelja

Poštovani,
nalazim se na životnoj prekretnici. Moj brak više ne funkcionira. Nakon 12 godina zajedničkog života došao je kraj. Nisam ni sanjala da će mi se to dogoditi. Postala sam nezadovoljna te predložila suprugu razvod, na što je on i pristao. Složni smo oko tog pitanja, ali ja svejedno osjećam neopisivu ljutnju. Imamo troje djece i svjesni smo kako će razvod djelovati na njih. Molim vas za par savjeta kako da cijeli taj proces lakše prebrodimo.

Snježana

Odgovor prof. Borisa Blažinića

jRazvod donosi brojne neugodne emocije. Neke od njih mogu uzrokovati stres i tako nam onemogućiti normalno svakodnevno funkcioniranje. Razvod je za neke osobe najtraumatičnije iskustvo kroz koje su prošli. Osjećaj da nema više ljubavi, zajedništva i dijeljena svakodnevnice - razara. Prema intenzitetu boli, odmah nakon smrti bliske osobe, je razvod. U brak ne ulazimo misleći kako će on jednog dana prestati postojat. Neovisno o razlozima prekidima braka, oni imaju frustrirajuće i bolne posljedice. Prema američkim statistikama, oko milijun razvoda se dogodi svake godine. U Hrvatskoj se raspadne svaki četvrti brak. Nesretni brakovi su teški, a završetak bračne veze vrlo je stresan, mentalno i fizički. Negativni efekti su privremeni i većina ljudi ih prebrodi kroz par godina, dok se neki ljudi ne oporave nikad. Postoje neke stvari koje možete učiniti kako bi proces razvoda protekao što je moguće lakše.

Prva, možda i najvažnija stvar kada nastupi razvod, je zadržati pozitivnu sliku o sebi. Čak onda i ako ste vi inicirali rastavu. Osjećaji neuspjeha i izdaje koji se javljaju mogu prevladati nad pozitivnom slikom. Vrlo je bitno zadržati pozitivan duh radi daljnje perspektive. Nemojte se omalovažavati. Što je učinjeno, učinjeno je i ne može biti neučinjeno. Prestanite se uspoređivati s drugima. Fokusirajte se na stvari koje možete učiniti. Svaki dan kada ustanete iz kreveta, sjetite se da imate priliku učiti kako se nositi s razvodom. Nakon razvoda, važno je preuzeti kontrolu nad svojim životom. Prestanite sebe percipirati kao žrtvu. Prepoznajte da ste vi odgovorni za svoj život i kako će te ga nastaviti. Izbor je na vama: igrati na kartu žrtve ili dignuti hrabro glavu gore i preuzeti kontrolu. Kreirajte akcijski plan koji uključuje svaki aspekt vašeg života. Obavežite se na zdrav psihofizički život, brigu o zdravlju, balans između tijela i uma i vježbanje.

kKako imate djecu, ne dozvolite da ona ispaštaju zbog neugodnih emocija partnera i vas. Djeci je najpotrebnija ljubav i osjećaj sigurnosti, stoga im to i pružite. Pobrinite se da im date jasno do znanja kako ih i partner i vi volite najviše na svijetu. Zaboravite na vlastiti osjećaj ljutnje prema partneru kada komunicirate s djecom. Često puta djeca razvedenih roditelja postanu njihovi glasnogovornici što ostavlja posljedice na razvoj djeteta.

Izađite iz kuće s vremena na vrijeme. Izolacija može voditi depresiji. Izađite s prijateljima ili s obitelji. Ako ste pozvani negdje, a baš i nemate volju, prisilite se i otiđite.

Obratite pažnju na emocionalne potrebe. Na primjer, jako su korisne grupe podrške. Takva vrste terapija vam pomaže da lakše prebrodite bolni raskid veze.

Zadržite psihičku jačinu. Ništa bolje ne pomaže od mentalne aktivnosti. Smanjit će vam napetost, ljutnju i anksioznost.

Sve probleme koji su izvan vaše kontrole otpustite. Recite jednostavno-to nije stvar na koju ja mogu utjecati. Ako ste suočeni s bolnom i nelagodnom situacijom, naučite kako pustiti. Uzmite si vremena da shvatite što je najbolje za vas i kasnije se vratite na problem. Ostanite fokusirani na one stvari nad kojima imate kontrolu.

Podarite sebi dopuštenje da osjećate. Zapamtite da ne postoje negativne i pozitivne emocije. Postoje samo ugodne i neugodne i obje vrste su za svakog čovjeka. Nemojte potiskivati svoje emocije, ali kontrolirajte ponašanje koje iz njih proizlazi. Izbjegavajte destruktivne aktivnosti poput ispijanja alkohola ili upotreba narkotika.

Promijenite očekivanja koja imate. Mnogi ljudi u braku misle kako imaju kontrolu. Zapravo samo tako mislimo. Nitko nema kontrolu nad osjećajima druge osobe.

Ne donosite odluke nepromišljeno. Dobro razmislite o svakoj odluci i njenim posljedicama. Procijenite sve prednosti i mane i tek onda donesite odluku.

Nema komentara.

Uključite se u raspravu! Komentiranje je moguće kada .
Nemate korisnički račun? Registrirajte se.

Pronađite svog liječnika u adresaru privatnih zdravstvenih ustanova
Halo, doktore – pitajte i naši doktori odgovaraju!

Anketa

Recite nam…

Obavljate li mikrobiološke pretrage u privatnim laboratorijima?