6 navika za mozak u top formi

Članak (01.03.2010.)

6 navika za mozak u top formi

Održite mozak britkim i uživajte u uspomenama pod stare dane.

  • Podijeli na:

Promjene životnog stila, koje uključuju prehranu, vježbanje i dobar san mogu promijeniti zdravlje mozga i njegove mentalne funkcije. Na nama je odabrati prave izbore i održati mozak britkim.

Nedavno je istraživanje stručnjaka Sveučilišta u Montrealu pokazalo kako osobe koje su majstori zen meditacije imaju gušćus sivu tvaru mozgu, te na taj način smanjuju svoj osjet boli! Meditacija je samo jedna od mnogih navika koje možemo steći i tako iskoristiti svoj mozak na najbolji način.

1. Budite aktivni

Aktivni život i redovito vježbanje koje uključuje žustre šetnje, plicanje, jogu ili aerobne aktivnosti u sredovječnim godinama mogu spriječiti ili odgoditi probleme s pamćenjem koji idu ruku pod ruku sa starenjem. Također, redovito vježbanje i tjelesna aktivnost poboljšavaju funkcije mozga kod osoba s kognitivnim oštećenjem u kasnijim godinama.

2. Hranite se zdravo

Prehrana koja uključuje malo zasićenih masti, šećera, bijelog brašna i brzu hranu, te s druge strane, ona koja je bogata voćem i povrćem pomoći će mozgu ostati u tip-top formi. Ujedno ćete i rezultate primijetiti na svojoj liniji, te povećati svoj obrambeni mehanizam protiv raka, dijabetesa i srčanih oboljenja.

Prehrana bogata antioksidansima pomaže spriječiti propadanje pamćenja koje povezujemo sa starošću. Neka vaš glavni izbor budu borovnice, crno grožđe i šipak. Omega-3 masne kiseline su još jedan dar prirode koji štiti mozak od propadanja. Njih ćete pronaći u ribama – tuni, lososu, sardinama, skuši i sleđu.

3. Naučite se nositi sa stresom

Iako su najnovija istraživanja pokazala kako je malo stresa zdravo za naš organizam, mi se konstantno nalazimo na udaru živciranja i zabrinutosti. Ne kaže se bez razloga kako je stres tihi ubojica.

U svoju svakodnevicu uklopite smirujuće tehnike poput joge, Tai Chija ili meditacije, nemojte sve shvaćati ozbiljno i osobno, te posvetite malo vremena svaki dan vježbanju optimizma. Mislite pozitivno, slušajte opuštajuću glazbu, provodite vrijeme sa svojom djecom, unucima i kućnim ljubimcima – oni su najbolji raspršivači stresa!

4. Naspavajte se

Odrasle osobe trebaju između sedam i devet sati sna, a gotovo u pravilu to nije slučaj. Pregršt obiteljskih i profesionalnih obveza, poteškoće sa spavanjem i stres uglavnom oduzimaju sate ovom idealnom rasporedu spavanja. Kvalitetan san omogućava tijelu i mozgu punjenje baterija, kako bismo mogli razmišljati bistrije. San također poboljšava dugoročno pamćenje.

5. Zaposlite mozak

Jednako kao što sportaši moraju vježbati kako bi ostvarivali rezultate, tako i mi moramo vježbati svoj mozak kako bi on ostao u dobroj formi. Potrudite se i zapamtite brojeve telefona osoba koje često zovete, iznenadite suprugu tako što ste se sjetili njenog rođendana ili neke godišnjice, rješavajte križaljke i sudoku, igrajte šah i prisjetite se povijesti.

6. Prestanite pušiti

Prema američkoj klinici Mayo, pušači su izloženi dvostruko većem riziku razvijanja Alzheimerove bolesti. Međutim, nije sve tako crno. Čak i osobe koje su prestale pušiti mogu smanjiti svoj rizik razvijanja ove degenerativne bolesti mozga.

K. Horvat

Pronađite svog liječnika u adresaru privatnih zdravstvenih ustanova
Halo, doktore – pitajte i naši doktori odgovaraju!

Još na istu temu…

Anketa

Recite nam…

Utječu li jesenske kiše na vas?