Što jesti prije, a što poslije treninga?

Vjezbanje, fitness, trener

Vježbanje zahtijeva poseban način prehrane kako bismo nadoknadili izgubljenu snagu. Što treba jesti ako se bavimo intenzivnom fizičkom aktivnošću?

Osobe čiji je tjelesni razvoj završen u punom su naponu snage. Njihove prehrambene potrebe manje su u odnosu na adolescente koji rastu i podložniji su smetnjama i poremećajima. I za odrasle bi bilo najbolje vježbati kasno poslije podne, jer se na taj način može poštivati pravilo "tri sata". Uravnotežen i zdrav način prehrane tijelu daje potrebnu količinu energije i najvažnije hranjive sastojke.

Zajutrak

Ako se sportom možete baviti samo u podnevnoj pauzi za ručak, tada zajutrak mora biti obilan. Nije toliko važno što ćete izabrati za zajutrak - prepečenac s maslacem i marmeladom, žitne pahuljice, uštipke uz mlijeko, čaj, kakao. Važno je da je zajutrak obilan kako biste lakše podnijeli sve napore tijekom dana.

Užina

Tijekom prijepodneva trebalo bi odvojiti desetak minuta i pojesti nešto lagano što će olakšati tjelesne napore, a neće opteretiti želudac: voće, paketić krekera ili jogurt daju tijelu energiju i brzo se probavljaju.

Poslije sporta

Ne preporučuje se jesti prije bavljenja sportom - sve bi ostalo u želucu - ali nakon vježbanja potrebno je nešto pojesti. Treba izbjegavati sendviče, posebno one s prilozima. Idealna bi bila porcija miješane salate (tunjevina, mozzarella, šunka, krastavci...). Obrok mora biti lak za probavu i pomoći čišćenju organizma.

Sokovi bolji od vode

Kretanjem gubimo određenu količinu tekućine, mineralnih soli i vitamina. Ako je tjelesni napor bio umjeren, dovoljno je popiti dvije do tri čaša vode. Poslije napornog vježbanja bolje je popiti voćni sok, jer ćemo tako tijelu nadoknaditi izgubljene vitamine i mineralne soli.

 
K. R.