5 ideja što pojesti za fini doručak

Članak (25.11.2010.)

5 ideja što pojesti za fini doručak

Po jutru se dan poznaje, a prvi obrok dana trebao bi biti najhranjiviji, ističu stručnjaci.

  • Podijeli na:

Pravilo manje je više ne bi se smjelo nikada primijeniti za doručak.

Sigurno se sjećate one stare "doručkuj kao kralj, ručaj kao običan čovjek i večeraj kao siromah". Evo top pet ideja dostojnih kraljevskog doručka.

1. Jaja

Umjesto preskakanja doručka (što je vjerojatno najgore što možete napraviti svom tijelu), neka vam prvi obrok dana bude izvor najmanje pet grama proteina, koji će potaknuti stvaranje norepinefrina, neurokemikalije koja izaziva oduševljenje, veliku energiju, a s njom gubite potrebu za duljim snom i ukroćujete apetit.

S obzirom da se proteini polako probavljuju, razina šećera u krvi će ostati podjednaka, a to znači da nećete biti gladni i da ćete imati energije. Jaja su dobar izbor, koja možete jesti tvrdo kuhana, meko kuhana, ispečena na oko ili kao kajganu na integralnom tostu.

2. Doručak šampiona

Endokrinologije Daniela Jakubowicz, autorica knjige "Dijeta obilnog doručka", savjetuje kraljevski doručak pun ugljikohidrata i proteina, ako su ostali obroci niskokalorični. Njen doručak šampiona mršavljenja sastoji se od čaše mlijeka, dvije kriške sira, 85 grama bezmasnog mesa (primjerice pureća prsa ili lagana kuhana šunka bez masti), dvije žlice cjelovitih žitarica, jedne žlice maslaca ili slične masnoće, te 28 grama čokolade.

Upravo zadnja slastica na meniju pomaže ukrotiti žudnju za ugljikohidratima tokom dana, a osobe koje se pridržavaju ovakvog režima prehrane ne osjećaju glad svake minute.

3. Smoothie

Ako ste tip osobe koja treba više energije, a poskoči čim vidi vitamin C, tada je smoothie prava stvar za vas! Sportska nutricionistkinja Pankaja Khole tvrdi kako bismo trebali konzumirati jednu čašu soka svakog dana. Vitamini, minerali osigurat će zdravlje imuniteta, a antioksidansi će se boriti protiv slobodnih radikala i oksidacijskog stresa – starenja i bolesti našeg tijela.

U blender ili sokovnik ubacite jabuku, naranču ili dvije mandarine i nar. Ako koristite blender, zadržat ćete dobrobiti vlakana koja će pospješiti probavu i pomoći zaštititi vas od određenih vrsta raka, no istovremeno će smoothie biti gušći. Ako je potrebno, dodajte decilitar vode da napitak razrijedite.

Oni koji vole slađe kombinacije mogu smiksati jagode i banane, te umiješati obrano mlijeko (0,9 postotno) umjesto vode za kremastiji napitak.

4. Jogurt i bobice

Dobar i uravnotežen doručak može se sastojati od bezmasnog jogurta ili kravljeg sira bez vrhnja u koje ćete ubaciti bobičasto voće. Ono obiluje vitaminima, mineralima i vlaknima. Bez obzira jesu li vaš izbor borovnice, maline ili jagode, konzumiranjem ovog voća u organizam ćete unijeti antioksidanse koji pomažu aktivnost mozga i smanjuju rizik od kancerogenih oboljenja. Nedavne su studije pokazale kako maline sadrže i do deset puta više antioksidansa nego brokula ili rajčica.

5. Uravnoteženi doručak

Najbolji doručak govori jezikom ravnoteže. Ukoliko znate kako izbalansirati bezmasne proteine, cjelovite žitarice i voće, na dobrom ste putu.

Dan započnite kavom ili čajem s umjetnim zaslađivačem ili bez ikakvog šećera. Ispecite dvije kriške integralnog tosta, na koje naslažite bezmasno meso, poput purećih prsa ili mali filet lososa, 30 grama polumasnog tvrdog sira, list zelene salate i isjeckanu rotkvicu.

Kao i većina riba, losos je bogat omega-3 masnim kiselinama koje čuvaju mozak i srce od bolesti. Blagog je okusa i koristi se često kao dodatak salatama i tjestenini. Sadrži velike količine proteina i vitamina D.

Za kraj pojedite jedan komad voća veličine šake (naranča, dvije manje mandarine) ili šaku bobica (maline, kupine, trešnje i sl.).

K. Horvat

Nema komentara.

Uključite se u raspravu! Komentiranje je moguće kada .
Nemate korisnički račun? Registrirajte se.

Pronađite svog liječnika u adresaru privatnih zdravstvenih ustanova
Halo, doktore – pitajte i naši doktori odgovaraju!

Anketa

Recite nam…

Koju ćete novogodišnju odluku donijeti?