Najbolji vitamini za kožu, kosu i nokte

Članak (22.03.2010.)

Najbolji vitamini za kožu, kosu i nokte

Vaše tijelo zaslužuje samo najbolje – pružate li mu dovoljno esencijalnih vitamina?

  • Podijeli na:

Organizmu je potrebno 13 esencijalnih vitamina kako bi normalno funkcionirao. Nedostatak hranjivih tvari može dovesti do tanjenja i opadanja kose, nastanka grube kože i krhkih noktiju.

Iako su danas dostupni brojni kozmetički tretmani koji tijelu pružaju potrebne vitamine, najbolje je unositi ih pravilnim izborom namirnica. Dodaci prehrani mogu biti dobri za osobe koje ne stignu pravilno jesti ili su bolesni, no ako ste u mogućnosti, prehranu obogatite raznovrsnom hranom - vaša koža, kosa i nokti zasjat će punim sjajem.

LiceKako vitamini utječu na vaš fizički izgled?

Vitamin A

Koža: Vitamin A odličan je u borbi protiv akni, smanjuje sitne bore i zaustavlja djelovanje slobodnih radikala.
Kosa: Ovaj je vitamin antioksidans koji stimulira tjeme na proizvodnju ulja -  vitamin A posebno je dobar za osobe sa suhom kosom.
Nokti: Smanjuje krhkost noktiju.

Ako vašem organizmu treba više vitamina A jedite jaja, dinju, špinat, mrkvu, slatki krumpir te žitarice s dodacima.

B-kompleks vitamini

Koža: Popravlja ten kože i ujednačava ga, te pomaže koži u zadržavanju vlažnosti.
Kosa: Vitamin B sprječava gubitak kose i stimulira proizvodnju melanina, pa kosa dulje zadržava svoju boju.
Nokti: Održava vlažnost i debljinu noktiju, te sprječava pucanje i diskoloraciju.

Vitamin B nalazi se u žumanjku, povrću, cjelovitim žitaricama, piletini, ribi i mlijeku.  

Vitamin C

Koža: Vitamin C potiče rast tkiva i jača imunitet kože.
Kosa: Smanjuje pucanje i održava kosu jakom.
Nokti: Stimulira rast noktiju i održava njihovu zdravu boju.

Citrusno voće, kao što je poznato, obiluje vitaminom C, ali i rajčice, krumpir, jagode i neke vrste zelenog povrća.  

NjegaVitamin D

Koža: Vitamin D sprječava nastajanje mrlja na koži.
Kosa: Održava kosu elastičnom i sprječava tanjenje vlasi.
Nokti: ovaj vitamin jača nokte i pomaže tijelu u pravilnom probavljanju kalcija.

Sunce je glavni izvor vitamina D. Što se tiče namirnica, možete ga naći u ribi i ribljem ulju, nekim vrstama gljiva, mlijeku, prirodnim sokovima i žitaricama s dodacima.  

Vitamin E

Koža: Ubrzava liječenje oštećene kože te se bori protiv štetnog utjecaja slobodnih radikala.
Kosa: Vitamin E stimulira cirkulaciju vlasište i tjemena.  
Nokti: Pomaže u održavanju prirodne jačine i vlažnosti noktiju.

Vitamin E nalazi se u orašastim plodovima, lisnatom zelenom povrću, te ulju suncokreta i lana.

D.Š.

Pronađite svog liječnika u adresaru privatnih zdravstvenih ustanova
Halo, doktore – pitajte i naši doktori odgovaraju!

Anketa

Recite nam…

Što vam je ključno pri odabiru proizvoda s dobrim bakterijama uz terapiju antibioticima?