Doručak šampiona za bolje mršavljenje

Članak (30.12.2009.)

Doručak šampiona za bolje mršavljenje

Imate li i vi debeli mozak?

  • Podijeli na:

Iako teška za pridržavanje, formula mršavljenja je jednostavna. Većina nutricionista ili instruktora fitnessa će vam reći kako možete smršavjeti ako jedete manje i vježbate više. Međutim, oni nisu u jednadžbu uključili jadnu veliku prepreku – "debeli mozak".

Ako ne možete podnijete pomisao doručka kada se probudite ili više od svega žudite za čokoladom, slatkišima i ugljikohidratima poslijepodne ili navečer, onda imate "debeli mozak". Tako bar tvrdi doktorica endokrinologije Daniela Jakubowicz, autorica knjige "Dijeta obilnog doručka".

Debeli mozak ima averziju prema doručku. Kada se probudite, ne možete podnijeti ni pomisao na doručak, a kamoli osjetiti miris hrane. Nakon buđenja, mozak je "okupan" u serotoninu, hormonu zbog kojeg se osjećamo radosno, veselo i zadovoljno. Tada ne žudimo za slatkim i uvjeravamo se kako danas nećemo zgriješiti i jesti nedozvoljenu hranu koja deblja.

Druga karakteristika debelog mozga je njegova neutaživa žudnja za čokoladom i drugim slatkiša za vrijeme ručka, a ta žudnja traje sve do večeri. Konzumacijom slatkiša dobijemo potrebnu dozu serotonina, ali kada se on potroši, ostaje nam krivnja zbog nedozvoljenih slastica.

Doktorica Jakubowicz preporučuje dijetu koja se bazira na obilnom doručku punom ugljikohidrata i proteina, te nisko kaloričnim i bezmasnim ručkom i večerom. Svoju je formulu mršavljenja potkrijepila rezultatima istraživanja prema kojima je 96 pretilih žena koje su jele obilne doručke izgubilo četiri puta više težine u odnosu na ispitanice koje su konzumirale malo ugljikohidrata za doručak.

Nakon osam mjeseci, skupina koja je obilato jela za doručak je u prosjeku izgubila 18 kilograma, dok su ispitanice iz druge skupine smršavjele pet kilograma.

Doručak šampiona mršavljenja, prema doktorici Jakubowicz, sastoji se od čaše mlijeka, dvije kriške sira, 85 grama bezmasnog mesa, dvije žlice cjelovitih žitarica, jedne žlice maslaca ili slične masnoće, te 28 grama čokolade.

Upravo zadnja slastica na meniju pomaže ukrotiti žudnju za ugljikohidratima tokom dana, a osobe koje se pridržavaju ovakvog režima prehrane ne osjećaju glad svake minute.

Ručak i večera su rezervirani za voće i povrće. Ispitanice su u ova dva obroka konzumirale pola količine kalorija koja im je potrebna za cijeli dan (395 kalorija za ručak i 235 za večeru). Ručak se sastojao od 34 grama ugljikohidrata, 28 grama proteina i 13 grama masnoća. Također, večera je uključivala pet grama ugljikohidrata, 18 grama proteina i 26 grama masnoća.

K. Horvat

Pronađite svog liječnika u adresaru privatnih zdravstvenih ustanova
Halo, doktore – pitajte i naši doktori odgovaraju!

Anketa

Recite nam…

Što vam je ključno pri odabiru proizvoda s dobrim bakterijama uz terapiju antibioticima?