Znate li pravilno trčati?

Članak (22.10.2009.)

Znate li pravilno trčati?

Krivi pokreti pri trčanju smanjiti naše napore, pa čak i dovesti do ozljeda.

  • Podijeli na:

Trčanje ne znači samo dati petama vjetra. Postoje neka pravila kojih se moramo pridržavati kako bi izbjegli povrede, sačuvali snagu i dobili maksimalne rezultate.

Stopala

Ozljede zadobivene trčanjem pogoršavaju se svaki put kada petom udarite o tlo. "Pete se ponašaju poput kočnica", tvrdi trener trčanja Rick Fishell. "Čim dignete stopalo s tla, prste usmjerite prema cjevanici, a kada dotičete zemlju, činite to jastučićem stopala".

Kukovi

Pravilan korak je kraći nego što mislimo. Stopala vam trebaju biti ispod kukova kada dotičete tlo. Ako je korak dulji od preporučenog, samo pogoršavate stanje u nogama. Jaki mišići stražnjice podvlačit će noge ispod kukova i pravilno vas voditi.

Trbušni mišići

Dok trčite, stisnite trbušne mišiće. Tako ćete imati pravilno držanje, ramena će biti ispred kukova, prsa uzdignuta, a u isto vrijeme ćete trenirati i trbuh.

Ramena

Ramena držite usmjerena prema unatrag, a rukama zamahujte iz ramena kako biste sačuvali snagu. Klatarenje ruku sa strane vas može ometati u pravilnom držanju i izbaciti iz ravnoteže.

Ruke

Dlanove držite lagano savinutima. Nikako nemojte napraviti šaku – nadlaktice će se stisnuti i ometati pravilno kretanje ramena. Izbjegavajte nositi mp3 player u ruci ili bočicu vode jer ćete tako zarotirati torzo i nećete se držati uspravno i prema naprijed.

Laktovi

Držite ih pod kutem od 90 stupnjeva i zamahujte naprijed – natrag. Uskladite njihovo kretanje s koracima. Držite ih blizu tijela, a ne iskrenute prema van.

K. Horvat

Pronađite svog liječnika u adresaru privatnih zdravstvenih ustanova
Halo, doktore – pitajte i naši doktori odgovaraju!

Anketa

Recite nam…

Gdje najčešće tražite informacije o privatnim zdravstvenim uslugama i ustanovama?