Izbjegnite ozljede pravilnim vježbanjem

Članak (01.02.2012.)

Izbjegnite ozljede pravilnim vježbanjem

Omiljene aktivnost možete prakticirati i usred zime!

  • Podijeli na:

I dok snježni pokrivač za neke osobe simbolizira zimski san i zatvaranje u toplinu doma, drugima je on prilika za dodatnu tjelesnu aktivnost. Ipak, vježbali vi na suhom ili na snijegu - ozljede vrebaju na sve strane. Stoga, pamet u glavu!

Tenis

Predstavlja velik napor za srce zbog naglih pokreta i skokova. Djeluje stresno i na muskulaturu jer naizmjenični pokreti blokiraju opskrbu kisikom i izazivaju proizvodnju mliječne kiseline.

Moguće ozljede: teniski lakat, uganuće gležnja (na sintetičkim terenima), bol u koljenima i mišićima u predjelu prepona, upale tetiva i listova, upala ramenog zgloba.

Kako ili izbjeći? Sa 10 minuta ugrijavanja prije početka igranja. Radije igrajte na zemljanim terenima, s reketom protiv vibracija.

Biciklizam

kNajveća opasnost prijeti od lošeg držanja. Vozite li bicikl s tijelom previše nagnutim prema naprijed, mogu se javiti bolovi u donjem dijelu leđa i vratu.

Moguće ozljede: upala tetiva koljena, zdjelice, ramena i ruku, sitne ciste na zapešću ruke i, u slučaju da se suviše oslanjate na upravljač, napetost u vratu.

Kako ih izbjeći? Tijelo treba pripremiti vježbama u dvorani ili džogingom, te si pomoći s kremama za širenje krvnih žila, toplim kupkama (37 do 38 stupnjeva), esencijalnim uljima, koja će mišiće osloboditi od toksina.

Skijanje

Izvrsno je za srce i krvne žile. Opasnost prijeti koljenima i meniskusu. Tehnika je vrlo važna, a kod pada je presudan način amortizacije.

Moguće ozljede: skijaški palac, odnosno ozljede zgloba zbog neprestanog korištenja štapova, upala tetiva koljena i gležnjeva.

Kako ih izbjeći? Zagrijavanjem gimnastičkim vježbama prije skijanja.

Jahanje

kOpušta i ublažava stres, no nije dobro za osobe koje imaju problema s kralježnicom.

Moguće ozljede: lumbago zbog neprestane kompresije kralježaka, ozljeđivanje koljena i listova.

Kako ih izbjeći? S 10 minuta vježbi istezanja za mišiće stražnjice, bedara i leđa.

Aerobik

Povećava izdržljivost srca i krvnih žila, te kapacitet pluća. Prijeti opasnost od preopterećenosti srca i zglobova.

Moguće ozljede: U slučaju da kontakt s tlom nije ispravno amortiziran, u opasnosti su gležnjevi, koljena i listovi.

Kako ih izbjeći? Nosite odgovarajuću obuću, koja apsorbira udarac o tlo, a prije vježbanja se zagrijte. Ne opterećujte jetru lošom prehranom jer ona mora što bolje metabolizirati glukozu.

 

K. R.

Nema komentara.

Uključite se u raspravu! Komentiranje je moguće kada .
Nemate korisnički račun? Registrirajte se.

Pronađite svog liječnika u adresaru privatnih zdravstvenih ustanova
Halo, doktore – pitajte i naši doktori odgovaraju!

Anketa

Čemu se najviše veselite ovih blagdana?

Bogatom blagdanskom stolu
 
6%
Druženju s obitelji i prijateljima
 
53%
Darovima
 
3%
Slobodnim danima
 
38%